Monday, July 7, 2014

Sejuk Hati dan Lagu Raya..

Masa nunggu bebuka sebelum koi 7..eh kome nengok dak citer Berlima Ramadhan kat tv1..? yong ari2 nunggu citer ni..sebelum tu yong belek2 blog..termasuk blog retis..scroll2..tejumpa gambor ni..mata yong terpaku..natap lama gambor ni..tak tau cemana yong nak explain..perasaan rase indah tp sebak..sebak sbb Tuhan Maha Besar..indahnye penyudah kehidupan Allahyarhamah Dato' Sharifah Aini..dikurniakan anak seperti yg beliau hajatkan..mengimamkan jenazahnyer seniri..hebatkan?..
gambor ehsan blog beautifulnara

tahun ni dengor lagu raya Sharifah Aini munkin rase sedih memula..sbb 2 tahun sudah ke tahun lps..tahun yg sama Dato' Ahmad Jais pegi..biler yong dengor lagu raya Ahmad Jais yong rase down sekejap..padahe elok rancak je lagu 'Selamat Hari Raya' tu..lagu raya Ahmad Jais antara yg sgt sedap dan membangkitkan perasaan dan suasana nak raya pd yong tp ngenangkan penyanyi nye dah takde masa tuh..

ps: yong nak tapow ayo sirap bandung ais batu kekecik seketoi2 rini..tetiba..hee

9 comments:

  1. YONG.. sbg ibu, tipu kalau tak sebak tgk gambo ni
    niat hati kalau takdir pergi kita nanti nak dimandikan dan di kafan serta di seolat jenazah oleh anak kita (terutama anak lelaki)

    baik perginya di bulan mulia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ifa..setuju..unexplain feeling..xtau nak ngaborkan nyer..arwah berjaya mendidik anak sebegini baik..

      Delete
    2. Yer ifa..rezeki arwah..Tuhan makbulkan doanye utk pergi di bulan mulia..

      Delete
  2. syukur dia seorang ibu yg bijak...nampak kehidupan akhirat lbih indah dari duniawi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer nekcik..arwah pun perginye di bulan yg baik..

      Delete
  3. penyanyi kesukaan shin ni #hukk #Alfatehah

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke...? tp lagu lama dia sedap..

      Delete
  4. moga2 anak anak kita nanti cmtu kan..amin amin..

    salam kenal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Ayu Zan...terima kasih sudi singgah...insyaAllah..amiiin..

      Delete